הכנה לפני אשפוז וניתוח הרניה

הכנה לפני אשפוז וניתוח הרניהניתוח אלקטיבי לתיקון בקע לא נחשב לניתוח מורכב במיוחד אך בדומה לכל ניתוח אלקטיבי באשר הוא, גם במקרה הזה יש לבצע פעולות שונות שתפקידן למזער את הסיכוי לסיבוכים במהלך הניתוח. במאמר הזה נפרט אודות ההנחיות השונות הניתנות למועמדים לניתוח לתיקון בקע.

הפסקת הנטילה של תרופות לדילול הדם

מטופלים המשתמשים בתרופות לדילול הדם כמו אספירין, קרטיה, סינטרום או קומאדין, צריכים ליידע בכך את הרופא המטפל מוקדם ככול האפשר. זאת כיוון שהשימוש בתרופות אלה לפני הניתוח מגדיל את הסיכוי לדימום מסיבי בזמן הניתוח.

לאור זאת רוב הסיכויים שהמנתח ינחה את המטופל להפסיק את נטילת התרופות השונות החל מעשרה ימים לפני הניתוח. חשוב להבין כי בכל מקרה חל איסור מוחלט להפסיק ליטול את התרופות ללא התייעצות עם רופא. בהתאם לצורך, יותאם למטופל טיפול תרופתי חליפי בהנחיית רופא המשפחה.

נושאים שדורשים עדכון של הרופא

באחריותו של המועמד לניתוח לדווח לרופא המטפל על רגישות לתרופות (אם קיימת), גם אם על פניו לא נראה שיש קשר בין התרופות לניתוח. כמו כן המועמד לניתוח מחויב לעדכן את המנתח על כל שינוי במצבו הבריאותי שהתרחש זמן קצר לפני הניתוח. הכוונה היא למשל לשיעול, נזלת, חום גבוה, התקררות או כל בעיה אחרת שלא הייתה קיימת קודם לכן.

גם במקרה הזה, אין להפעיל שיקול ולהחליט באופן עצמאי מה חשוב ומה לא רלוונטי: יש לשתף את הרופא בכל תסמין חדש שהוא, גם אם על פניו נראה כי אין בו כדי להפריע למהלך התקין של הניתוח. מעבר לכל זה, אם המועמד לניתוח סובל ממחלה במסתמי הלב, עליו לעדכן בכך את הרופא המטפל מוקדם ככול האפשר.

הפסקת העישון לפני הניתוח

באופן כללי מומלץ להימנע מעישון ובמיוחד לפני ניתוחים. הימנעות מעישון במשך שמונה שבועות לכל הפחות לפני הניתוח, תשיג את התוצאות הטובות ביותר אך לרוב המטופל יונחה להימנע מעישון לכל הפחות במשך שבועיים לפני הניתוח ולהתמיד בהימנעות מעישון במשך שבועיים לאחר הניתוח.

צום מלא במשך שמונה שעות לכל היותר

לפני ניתוח לתיקון בקע המבוצע בהרדמה מלאה, על המנותח להישאר בצום. ההנחיות בנוגע למשך הצום משתנות בהתאם לסוג הניתוח אך לכל היותר מדובר בפרק זמן של שמונה שעות.

לדוגמה לפי ההנחיות הניתנות במרכז הרפואי הדסה, למועמדים לניתוח לתיקון בקע בצלקת ניתוחית ומועמדים לניתוח לתיקון בקע טבורי, עליהם להיות בצום מוחלט במשך פרק זמן קצר יותר.

שמונה שעות לפני הניתוח עליהם להימנע מאכילת מזונות כבדים כמו מוצרי בשר, גבינה צהובה או מזון מטוגן, שש שעות לפני הניתוח עליהם להפסיק לאכול אך באפשרותם לשתות נוזלים צלולים ורק שלוש שעות לפני הניתוח עליהם להפסיק גם את צריכת הנוזלים ולהיות בצום מוחלט. חשוב מאוד לציין כי חוסר הקפדה על הנחיות הצום, יוביל לדחיית הניתוח.

הנחיות לבוקר הניתוח

בבוקר הניתוח המטופל יתבקש להסיר תכשיטים, עדשות מגע, אודם, לק, איפור ופירסינג מכל אזורי בגוף. כמו כן יהיה עליו להתפשט וללבוש את חלוק בית החולים. בנוסף בהתאם לצורך, על המטופל להסיר מכשירי שמיעה, להסיר משקפיים ולהסיר שיניים תותבות.

כמו כן אזור הניתוח צריך להיות מגולח ונקי משיערות. בנושא זה ניתן למצוא הנחיות שונות בבתי חולים שונים: ישנם המתירים למטופל לבצע את הגילוח באופן עצמאי וישנם שאוסרים על כך, המנחים את המטופל להמתין לגילוח האזור על ידי אחות או סניטר.

  • יש לציין כי ההנחיות שהוזכרו לעיל רלוונטיות במקרים שבהם מדובר בניתוח אלקטיבי בלבד, כלומר בניתוח שהוזמן מראש ולא בניתוח חירום. מטבע הדברים, כשמדובר בניתוח חירום המבוצע למשל במקרה של חסימת מעי או נמק של המעי שנכלא בשק הבקע, חלון הזמנים צר מאוד ואין די זמן לבצע את כל ההכנות השונות.

אולי יעניין אותך גם:

מכון שיקום להחלמה מניתוח קילה

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
כתבות נוספות בנושא
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן