כאבים עקב צוואר תפוס

כאבים עקב צוואר תפוסאחד מכל שבעה אנשים חווה את זה בצורה כזאת או אחרת – כאבים בצוואר הנובעים מצוואר שנתפס. לפעמים הכאב יהיה חלש ונסבל, יותר טרדה שמופיעה ברקע. לפעמים הכאב יהיה חזק עד כדי כך שממש קשה לתפקד. עד כמה זה נפוץ וגם למה זה קורה ומה עושים עכשיו?

צוואר תפוס וכאבים באזור השכמות והצוואר נחשבים לחלק מהחיים עבור אנשים רבים, רובם בגילאי השלושים ומעלה. אם נוציא מכלל התייחסות תאונות קשות וחבלות צוואר אלימות, נגלה כי בדרך כלל מדובר בכאבים שניתן למנוע או לפחות להתמודד בצורה הרבה יותר יעילה. במיוחד הדברים אמורים בכאבים שחורגים מן היום יומיים והופכים לטרדה מתמשכת ובלתי נעימה.

מדוע מופיעים כאבי הצוואר המטרידים?

אורח החיים המודרני כרוך בהרבה פחות מדי תנועה מכפי שהטבע התכוון. אנו מרבים לשבת מול הטלוויזיה. אנו מתרגלים להביט ישר קדימה בזמן הנהיגה. אנו מטים את הראש והצוואר בזווית לא נוחה כאשר אנו מסתכלים במסכי הטלפון.

הצוואר נתפס בעקבות מגוון רחב של מצבים שבהם אנו יושבים שפופים או רכונים. אנו מקלידים במחשב או גולשים באינטרנט מבלי לתת את הדעת על כך שהיציבה שלנו איננה נכונה. אנו מרבים לשבת על גבי כסאות שאינם בנויים על מנת לתמוך בגב ובצוואר, במיוחד לאורך זמן. ישיבה לא נוחה מעודדת רכינה קדימה שיוצרת עומס על החוליות ועל הצוואר, עומס שהופך לנוקשות וכאב.

גם בזמן השינה, רבים מאיתנו לא מעניקים לצוואר את התמיכה הרצויה. אם עד כה היינו סבורים כי בזמן השינה אנו שלווים והגוף רפוי, הרי מתברר כי בחלק משלבי השינה הגוף פעיל, מתהפך ומסתובב.

למעשה, זו תופעה טבעית אך דווקא אם עייפים וישנים מעט מדי, אם מותשים או ישנים עמוק בשל צריכת כדורי שינה או אלכוהול, הגוף עלול להימצא בתנוחה לא טובה לאורך זמן ומכאן – קצרה הדרך לצוואר תפוס וכאבים. צוואר תפוס עשוי להיות מלווה בשרירים נוקשים. אם הכאב חריף וחזק, יתכן ומתלווים לכך גם נזק למפרקים וחוליות הצוואר.

יש לציין, כי כאבים חזקים עשויים לרמז גם על פריצת דיסק בצוואר. אי לכך, אם טיפול ביתי לא מביא לשיפור, יש לפנות לאורתופד.

צוואר תפוס וכואב? יש מה לעשות

הדבר הבסיסי ביותר שכדאי לעשות על מנת להפחית את הכאב המופיע בשל גב תפוס הוא זה – מודעות. היו מודעים יותר לגופכם וליציבותכם. חשוב לשמור את הצוואר ישר וזקוף ממש כפי שחשוב לשמור על גו זקוף. תיקון יציבה יכול להיעשות גם בעזרת תרגול מודע וגם בשיטות כדוגמת יוגה, התעמלות, מתיחות או פילאטיס.

מלבד יציבה זקופה בזמן ההליכה או העמידה, חשוב לא פחות לשבת נכון. ישיבה זקופה ונינוחה מבוססת על מודעות ועל תרגול אבל לא פחות, גם על כיסא מתאים. ואפילו הצטיידות בכיסא איננה מספקת. יש להתאים את גובהו של הכיסא לגובהו של המשתמש. כדאי להימנע ממצב שבו נאלצים לכופף את הגב על מנת לכתוב או להקליד. משענת תומכת מועילה מאין כמוה.

טיפ נוסף לשחרור צוואר תפוס – השתדלו מעת לעת לשנות את תנוחת הגוף. אל תרבו בישיבה מבלי לשנות, קומו, לכו, העיפו מבט מעבר לחלון. אל תנצלו כל דקה פנויה לגלישה במובייל שכאמור, גורם להטיית הצוואר. נצלו את הזמן לתקשורת בין אישית וגם צווארכם יכיר לכם תודה.

אם בכל זאת הצוואר ממשיך להיות תפוס וכואב, נסו להיעזר בעיסויים ואמבטיות חמות. החליפו את המזרון לדגם יותר קשיח והשתמשו בכרית נוחה יותר. השתדלו לבצע תרגילי מתיחות וסיבובי צוואר עדינים.  

מקורות:

https://www.clalit.co.il/he/medical/medical_diagnosis/Pages/cervicalgia.aspx

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4853624,00.html

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן