כאבי שיניים במהלך ההריון

לנשים הרות, כאבי שיניים עשויים להוות מטרד ולגרום לחוסר נוחות. בעוד שההריון עלול לגרום לסיבוכים נוספים, ניתן לבצע טיפולי שיניים ביעילות ובבטחה תוך נקיטה באמצעי הזהירות הראויים.

בתחילה מתבצעת בדיקה יסודית מסביב לפנים ולפה על מנת לקבוע את מקור הכאב. יש לבצע צילום רנטגן, תוך שימוש במגיני עופרת לכיסוי הבטן ובלוטת התריס כדי למנוע חשיפת קרינה לאם ולעובר. צילום זה חשוב בהערכת המצב בפה, מידת הנזק וקביעת הטיפול.

טיפול לכאב שיניים חמור או לסתימת חורים גדולים צריך להתבצע כדי להפחית את הסיכון לזיהום ולחסל את מקור הכאב. הזמן האידיאלי לטיפול הוא במהלך השליש השני של ההריון.

יחד עם זאת, במקרים מסוימים, נדרש טיפול חירום כגון טיפול שורש או עקירת שן, הצריכים להתבצע באופן מיידי, למרות ששלב ההריון עדיין אינו בטוח לטיפול. במקרים אלו, יתייעץ רופא השיניים עם הרופא המיילד על מנת לקבוע את אופן הטיפול הטוב ביותר עבור המטופלת והעובר.

טיפול תרופתי לכאבי שיניים. תרופות המשמשות לטיפולי שיניים כוללות הרדמה ואנטיביוטיקה. ההרדמה הכרחית לביצוע נוח של ההליך ללא מתח והאנטיביוטיקה נחוצה במקרים של זיהום.

הרדמה מסוג לידוקאין ואנטיביוטיקה כגון פניצילין וקלינדמיצין שייכים לקטגוריה B של תרופות המאושרות על ידי ה-FDA ומסווגים כבטוחים במהלך ההריון. לטיפול בכאבי שיניים מומלץ לצרוך אקמול להקלת הכאב. יש להימנע מתרופות מסוג איבופרופן או אספירין שכן אלו אינן נחשבות לבטוחות במהלך ההריון.

טיפולים ביתיים להקלת כאבי שיניים

אם טיפול אצל רופא שיניים אינו זמין באופן מיידי, ניתן להיעזר בשיטות ביניים להקלת הכאב. יש להימנע מלעיסה באזור הכואב ולהפחית צריכת מזונות או משקאות קרים או חמים לאזור. משככי כאבים קלים כגון אקמול עשויים לסייע אף הם.

שטיפת הפה עם מים חמים, הברשה יסודית ושימוש בחוט דנטלי מסייעים להסרת שאריות מזון מהפה, המוסיפות לגירוי. חשוב לציין, כי אם קיימת כל סוג של נפיחות הגדלה במהירות, יש להגיע לטיפול בחדר המיון שכן סוג זה של בעיית שיניים אינו יכול להמתין.

ציפורן ושמן ציפורן. כן. זהו הטיפול הישן והטוב לכאבי שיניים. יש ללעוס ציפורן אחת קטנה או שתיים כדי לשחרר את המיצים ואז למקם אותן בין השן הבעייתית והלחי. לאחר כחצי שעה, הכאב שוכך. זהו פתרון זמני בלבד, עד שמתאפשר הביקור אצל רופא השיניים.

רפלקסולוגיה. זוהי שיטת ריפוי הקיימת עוד מימי קדם, והמבוססת על ההנחה לפיה כל איברי הגף ניתנים לטיפול עם נקודות לחץ על הרגליים, הידיים והאוזניים. טיפול אצל רפלקסולוג מיומן מקל על תלאות הריון רבות, כולל הקלת כאבי שיניים.

לא לנסות שיאצו. למרות שטיפול זה מועיל לכאבי שיניים, הוא אינו מומלץ לנשים הרות, היות והוע עלול לגרום להתכווצויות רחם.

מטבע הדברים, השיטה הטובה ביותר להקלת כאבי שיניים היא לטפל היטב בשיניים באופן קבוע. בדומה לכל הכאבים, גם כאבים אלו מתרחשים כתוצאה מסיבה כלשהי ומסמנים על הצורך בטיפול. רופא השיניים יודע בדיוק כיצד לטפל במקרה של נשים הרות, תוך התחשבות בשלב ההריון בו היא נמצאת, ומצבה הבריאותי הכללי.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
כתבות נוספות בנושא
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן