הרניה אחוזי נכות

הרניה אחוזי נכותבקע מפשעתי הוא סוג של הרניה (בקע). מדובר בפגיעה במפשעה, בדופן חד צדדית של הבטן התחתונה או בדופן הדו צדדית של הבטן.

הבקע מתרחש בשל חולשת דופן הבטן וגורם לאיבר אחר (למשל חלק מהמעי) לבלוט. הרניה מלווה באי נוחות, הקאות, בחילות, וכאבים הדרושים הפניה לכירורג מומחה.

מלבד בקע מפשעתי יש סוגים נוספים של בקע ובין היתר בקע טבורי, בקע דיסקי, בקע סרעפתי, וכולי.

אחוזי הנכות

תקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה) קובעות אחוזי נכות למחלות שונות. התקנות קובעות כי מצב רפואי של בקע מזכה באחוזי נכות שבין אפס אחוז ל- 30 אחוז.

הועדה הרפואית של הביטוח הלאומי קובעת את אחוזי הנכות. הועדה יכולה לקבוע אחוזי נכות עבור מספר ליקויים או עבור ליקוי בודד באופן חלקי.

בקע מפשעתי

למצב של בקע במפשעה שניתן להחזרה, ואם הניתוח הצליח, לא ניתנים אחוזי נכות;

אם יש צורך בחגורה, הנפגע סובל מהפרעות אחר הניתוח, ומדובר בבקע חד צדדי  – יינתנו 10% נכות, וכאשר הבקע  הוא דו צדדי –  יקבעו 15% נכות;

כאשר מדובר בבקע חוזר, והנפגע נדרש ללכת עם חגורה – יקבעו 10% נכות; כאשר הבקע החוזר הוא דו צדדי יקבעו 15% נכות;

כאשר המצב חמור יותר, הבקע לא ניתן להחזרה, והנפגע סובל מהפרעות שאינן ניכרות –  יקבעו 20% נכות; ובמקרה של הפרעות משמעותיות יקבעו 30% נכות;

בקע דיסקי

אחוזי הנכות של בקע דיסקי יקבעו לפי תקנות הביטוח הלאומי. אחוזי הנכות יקבעו לפי הגבלת תנועות בעמוד השדרה או ממצאים נוירולוגיים. אם עמוד השדרה נרפא אזי לא יקבעו אחוזי נכות.

בקע סרעפתי

הנכות לנפגעי בקע סרעפתי נקבעת לפי תקנות ביטוח לאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה) כאשר אחוזי הנכות נקבעים לפי מצב הוושט.

מתי נחשב בקע לתאונת עבודה ?

חשוב לפנות לעורך דין מומחה בתחום תאונות עבודה, שכן ניתן להכיר בבקע מפשעתי כתאונת עבודה בתנאים מסוימים, ולהתייצב בפני וועדה רפואית של ביטוח לאומי כדי שתקבע אחוזי נכות לנפגע, ותעניק זכויות, הטבות, או קצבה חודשית.

חוק הביטוח הלאומי קובע שבקע מפשעתי יוכר כפגיעה מהעבודה על פי המבחנים המצטברים הבאים :

  • כאשר הבקע הופיע במהלך העבודה כתוצאה מפגיעה ישירה בקיר הבטן. פגיעה ישירה בקיר הבטן כנדרש בחוק היא פגיעה באמצעות חפץ חד. ו או שהפגיעה ארעה תוך כדי העבודה ממאמץ יוצא דופן –  הבקע נוצר ממאמץ חריג שאינו רגיל. מדובר בדרישה סובייקטיבית, כלומר מאמץ חריג יפורש באופן סובייקטיבי לגבי כל עובד ומצבו הבריאותי הספציפי. הכאבים במפשעה צריכים להופיע במהלך העבודה ובשל העבודה, כלומר, מחויב קשר ישיר בין העבודה והפגיעה;
  • תנאי נוסף הוא כאשר הנפגע קיבל טיפול רפואי בתוך 72 שעות מהאירוע שבו נגרם הבקע. נדרש שהעובד יפסיק את עבודתו כתוצאה מהבקע; ויפנה תוך 72 שעות לטיפול רפואי מרגע הפגיעה. הפסקת העבודה בזמן הופעת הכאב מוכיחה, שהבקע נגרם בשל המאמץ שהופעל בעבודה. כך נוצר קשר בין המאמץ בעבודה והפגיעה.
  • תנאי נוסף הוא שהנפגע הודיע למעביד על כאבים בשל הבקע בתוך 72 שעות. הכאבים במפשעה הם סימנים מוקדמים לבקע המפשעתי והם צריכים להיות תוך כדי העבודה ובגלל העבודה, רק אז הביטוח הלאומי יכיר בבקע מפשעתי כפגיעה בעבודה. ההודעה למעביד בתוך 72 שעות מבהירה, שהבקע נגרם כתוצאה ממאמץ קיצוני בעבודה. צריך לציין שיש ימים שלא נספרים בתוך התקופה של 72 השעות כמו חג, שבתון וכולי.

במקרים רבים העובדים אינם יודעים אודות תנאים מצטברים אילו, ואינם מודעים לכך, שאם הם סובלים מכאבים במפשעה בעקבות עבודה מאומצת, סבלות או הרמת משאות כבדים, חשוב שיקבלו טיפול רפואי בתוך 72 שעות, וידווחו על כך למעביד, או לביטוח לאומי. אי ידיעת התנאים הללו אינה פוטרת, ומי שלא עמד בתנאים אילו לא יוכל למצות את הזכויות המגיעות לו מהביטוח הלאומי.

התנאים מצטברים וחייבים להתקיים יחדיו, כדי שהביטוח הלאומי יכיר בבקע מפשעתי כתאונת עבודה. כמו כן בנוסף לתביעה נגד הביטוח לאומי, ניתן לתבוע גם את המעביד באופן אישי.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
כתבות נוספות בנושא
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן