טיפול בגלי הלם לכאבים בכתפיים

תפקוד תקין של הכתף נשען על שילוב בין כמה מבנים ורקמות – העצם של הזרוע, עצם השכמות וכן שילוב עם המפרק ומבנים אנטומיים נוספים כדוגמת גידים ושרירים. צמצום טווח התנועה וכאבים יכולים להופיע בשל סיבות שונות – חבלות, דלקת, פגיעה בגיד, התנוונות. כאשר הכתפיים כואבות והכאב איננו זמני וחולף – הטיפול בגלי הלם יכול להביא לשיפור שאין ערוך לו באיכות החיים. 

הסיבות לטיפול בגלי הלם

כאבים בכתפיים, כך מציינים הרופאים, יכולים להיפתר במקרים מסוימים תוך התערבות ניתוחית. אך טיפול בניתוח איננו אופטימלי. זהו טיפול אינטנסיבי, פולשני, שעלול להוביל לתופעות לוואי ומחייב גם תקופת החלמה לא קצרה. טיפול בגלי הלם יכול בהחלט להועיל אפילו לאנשים שהומלץ להם לעבור ניתוח בכתף. 

במידה וניתן לשאוב תועלת מטיפול לא פולשני, לא ניתוחי, מה טוב. אך לפני שמגיעים למרפאה לצורך טיפול בגלי הלם כדאי לזכור דבר חשוב. לפעמים, כאבי כתף נובעים מסיבות אחרות, לאו דווקא נזק מכאני לכתף, למפרק הכתף וגם לא דלקות באזור הזה. מחלות ריאה, למשל, ואפילו מחלות לב עלולות להביא לסימפטומים הכוללים גם כאבים בכתף. אם קיימת אפשרות שזהו המצב, יש להתייעץ עם רופא, אך אם רופא המליץ על ניתוח מסיבה אורתופדית, לפני שממהרים כדאי לנסות קודם לכן טיפול בגלי הלם. 

מתי גלם הלם יכולים לסייע לכאבי כתף?

גלי הלם יכולים לסייע לטיפול בכאבים בכתפיים במגוון מצבים. למשל, ניוון או שחיקה בסחוס של אזור המפרק, דלקות בכתף. גם כשהכאב מגיע בשל גידים פגועים או כאשר התופעה מתרחשת בשל פעילות ספורטיבית אינטנסיבית, גלי הלם מביאים פתרון משביע רצון. 

יש לציין כי הטיפול הזה נחשב יעיל מאוד גם כשהכאבים מגיעים בשל עבודות כפיים, הכוללות תנועה מרובה של הכתף והמפרק. בעיות בכתפיים מהוות צרה צרורה עבור אנשים שעוסקים במקצועות כדוגמת ספרנים (המעלים ומורידים ספרים ממדפים לאורך היום כולו), שיפוצניקים וכמובן ספורטאים מקצועיים.

גם עם העלייה בגיל חלים שינויים ניווניים המלווים כאבי כתפיים. כתוצאה מפריקה של מפרק הכתף, כאשר סובלים ממכה חזקה שגרמה לכתף קפואה, קשיחות במפרק (או לחילופין – יתר גמישות), פגיעה ברצועה, הטיפול בגלי הלם יועיל וזאת, במקום או במקביל לטיפול שמרני אחר. למשל שילוב עם פיזיותרפיה או עיסויים. 

טיפול בגלי הלם לכאבי כתפיים

טיפול בגלי הלם נעשה באמצעות מכשור מיוחד, היודע להפיק גלים. את הגלים מעבירים באמצעות המכשיר על הרקמה הכואב. ניתן לכוון את עוצמת הגלים לפי הרצוי, לפי עוצמת הכאב, סוג הבעיה, העומק שאליו רוצים להגיע. חשוב להבין כי הטיפול איננו פולשני ואיננו כרוך בביצוע חתך וגם אין השפעה של חומרים כימיים ותרופות. אם זריקות, כדורים, תרופות נגד דלקת ופתרונות אחרים לא הצליחו או שמעדיפים טיפול ללא תופעות לוואי, גלי הלם מהווים פתרון.

גלי הלם מפחיתים את הכאב משום שהם פועלים בכמה מישורים במקביל. הם משפרים את זרימת הדם באזור, הם מסייעים להחלמת דלקות ושיפור כמות החמצן שמגיעה לאזור הכתף. תוך כדי התהליך הרקמה עוברת תהליך מהיר של התחדשות.  

מהו משך הטיפול בגלי הלם לכתפיים כואבות?

הסיבות לכתפיים כואבות, כפי שראינו, רבות מאוד. משך הטיפול, אם כן, תלוי מטופל ותלוי בעיה. באופן כללי, נהוג לקיים סדרה של טיפולים, על פי רוב פעם אחת או מקסימום פעמיים בשבוע. הטיפול נחשב כבטוח לחלוטין והוא לא מביא עימו תופעות לוואי. לא מדובר בהקרנה של קרינה המזכירה קרני איקס (קרני רנטרגן) וההשפעה הטובה ניכרת כבר בתוך כחודש עד חודשיים. 

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן