טיפול בגלי הלם להקלה על כאבי גב

טיפול בגלי הלם להקלה בכאבי גבכאשר כאבי הגב תוקפים אותנו – ואין אדם אשר חסין מפניהם לאורך זמן – אנחנו מעוניינים לדעת מה אפשר לעשות כדי לשפר את המצב. במצבים הפשוטים הכאבים יחלפו מעצמם כעבור פרק זמן מסוים, אבל בתחום האמור יש לעיתים פער גדול בין המצוי לבין הרצוי.

הכאבים משפיעים עלינו לרעה, פוגעים ביכולת התפקוד שלנו ועלולים להקשות עלינו בביצוע פעולות בסיסיות. במהלך השנים נכנסו לתמונת הטיפולים גלי הלם ושינו את חוקי המשחק בתחום.

גלי הלם, כאבי גב ומה שביניהם

כצעד ראשון, יש להבין בדיוק כיצד מתבצע הטיפול באמצעות גלי הלם. מדובר בטכניקה חדישה במסגרתה משדרים גלי קול בתדירות גבוהה – של עד עשרים פעמים בשנייה אחת – לאזור בו מופיעים הכאבים (גב, במקרה הזה).

גלי הקול הללו חודרים עד מתחת לפני העור, עומק של מספר סנטימטרים, ומשפיעים על הגוף ברבדים שונים. הם מביאים להרעדה ולהתפוררות של ההסתיידויות באזור בו מופיעים הכאבים, מה שמקטין את עוצמתם. לצד זה גלי ההלם עשויים לפרק את ההדבקויות שהתרחשו במעטפת האזור הפגוע, לסייע ביצירת כלי דם חדישים ולהאיץ את זרימת הדם באלה הקיימים.

מגוון רחב של יתרונות

טיפול בגלי הלם הפך במהלך השנים לטקטיקה נפוצה, המשתלבת בלא מעט תכניות טיפולים בבעיות ובכאבי גב. היתרון המשמעותי הראשון של הטיפול הוא כמובן היעילות הגבוהה שלו. גלי ההלם חודרים כאמור לעומקים מרשימים בגוף ויכולים לסייע בפתרון בעיות ברמות מורכבות גבוהות יחסית. בדרך כלל, משלבים את גלי ההלם בשלבים הראשונים יחסית של הטיפולים, לפני שמכניסים לתמונה את ה"שחקנים הכבדים" שעלולים לגרום לנזקים מסוגים שונים לגוף.

לכך ניתן להוסיף את העובדה שהתהליך כולו נעשה בצורה בלתי פולשנית, כך שהמטופל לא אמור לחוש כאבים משמעותיים וגם לא תופעות לוואי. תופעות הלוואי שעלולות להופיע – בעיקר כאבים נקודתיים באזור בו התבצע הטיפול, אדמומיות או תחושה של עקצוץ – הן די מצומצמות בהיקפן וברמת השכיחות שלהן כתוצאה מכך אין צורך באשפוז לילה, ובדרך כלל אפשר לחזור לשגרת החיים מיידית. אם התסמינים המופיעים הם חמורים בדרגת העוצמה שלהם, או אם הם אינם חולפים כעבור פרק זמן של מספר ימים, ניתן לגשת לרופא המטפל לצורך אבחון.

קחו בחשבון שטיפול אחד באמצעות גלי הלם, מתקדם ככל שיהיה, לא יוכל לחולל ניסים ולרוב גם לא להעלים את הכאבים המופיעים באזור הגב באופן מוחלט. בדרך כלל אנחנו מדברים על סדרת טיפולים המורכבת בהתאם לבעיה שהאדם סובל ממנו, למצב הגב שלו ולפרמטרים אחרים לשיקול דעתו של הרופא המטפל.

סדרה בת כ-7-14 טיפולים, כפי שמוחלט בדרך כלל, יכולה לעשות את העבודה. היעילות עשויה לעלות פלאים אם משלבים את הטיפול עם טכניקות נוספות להפחתת כאבים: בין אם משדה המשחק של הרפואה הקונבנציונלית ובין אם טיפולים אלטרנטיביים, שקרנם עלתה משמעותית במהלך השנים.

מתי רצוי לפנות לקבלת הטיפול?

כפי שציינו קודם לכן, נהוג להתבונן בטיפול באמצעות גלי הלם כאחד הקווים הראשונים של טיפול בכאבי ובבעיות גב. המטרה כאן היא להפחית את הכאבים כך שהשימוש באמצעים טיפוליים אחרים, הנחשבים למסוכנים יותר עבור הגוף, יפחת: הדוגמא המובהקת היא ניתוחים כירורגיים.

יש מקרים בהם יוחלט לבצע את הטיפול באמצעות גלי הלם אפילו טרם נטילת תרופות משככות כאבים או הזרקת סטרואידים לאזור עמוד השדרה, אם כי גם התרחיש ההפוך הוא בגדר אפשרות.

חשוב לעבור אבחון מקיף של מצב הגוף ולבנות יחד עם הרופא המאבחן תכנית טיפולים המותאמת לדפוסי הבעיה ולמאפייני האדם הסובל ממנה.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
כתבות נוספות בנושא
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן