איך נוכל לשפר את איכות השינה שלנו?

בעזרת פיתוח הרגלים נכונים ושינה על מיטה ומזרן נוחים, נוכל לשפר משמעותית את איכות השינה שלנו. שינה איכותית וטובה יותר תתרום לנו במידה רבה לאנרגיות טובות ומלאות יותר במהלך היום, מה שיאפשר לנו ליהנות מיום פרודוקטיבי יותר ומצב רוח טוב יותר שישפיע על כל תחומי החיים וסדר היום שלנו. אז איך נוכל לשפר את איכות השינה שלנו? נתחיל בפיתוח הרגלי שינה טובים.

פיתוח הרגלי שינה טובים:

הרגלי שינה טובים הכוונה היא לסדרת פעולות שנבצע על מנת להכריח את הגוף שלנו לישון טוב יותר. אנו מדברים על שעות שינה קבועות פלוס מינוס, על זמן שינה בהתאם למחזורי שינה של שעה וחצי (כלומר לישון כמות שעות שמתחלקת בשעה וחצי שזה הזמן המוכר כמחזור שינה אחד). הוכח מחקרית כי קימה באמצע מחזור שינה גורמת לעייפות שלעתים אף מלווה בבלבול ואדישות. לא לאכול לפני השינה ועוד.

האם למיטה שאנו ישנים עליה יש השפעה על איכות השינה שלנו?

אחת הדרכים הטובות ביותר לשפר את איכות השינה שלכם היא כמובן באמצעות מיטה זוגית איכותית ונעימה. המיטה מורכבת ממסגרת/בסיס ומזרן כמובן. בחירת המיטה תיעשה על ידי בחינת פרמטרים שונים כמו עיצוב המיטה, גודל המיטה, התאמת המזרן הנכון, מידת הקשיחות של המזרן, חומר הגלם ממנו הוא עשוי ועוד. חשוב לבחור במזרן שיהיה לכם נוח לישון עליו אך גם בריא לגב שלכם מצד שני. האיזון ביניהם יתרום לשינה טובה ומוצלחת יותר לאורך זמן.

עיצוב חדר השינה וההשפעה שלו על איכות השינה שלנו:

מיטה זוגית היא חלק חשוב מחדר השינה שלכם אך היא לא הרהיט היחיד בו בדרך כלל. בחרו רהיטים אחרים ואלמנטים דקורטיביים שונים שיצרו יחד תחושה הרמונית נהדרת שתשקיף במידה ניכרת גם על התחושות והרגשות שלכם במקום. כמובן שנושא בחירת הרהיטים, הסידור שלהם ועיצוב חדר השינה בכלל היא תורה שלמה ומומלץ להיוועץ על כך עם מעצב פנים מקצועי.

תזונה נכונה – לא פחות חשוב:

לתזונה נכונה יש השפעה על אורח החיים שלנו במגוון רחב של מישורים, החל מנושא הבריאות והמערכת החיסונית, דרך שמירה על משקל תקין ועד להשפעה על איכות השינה שלנו. אוכל שלוקח יותר זמן לעכל עשוי להקשות עליכם את המנוחה במהלך השינה, כאשר אכילה שעתיים לפני השינה יכולה לעומת זאת לשפר את איכות השינה. כדאי גם לשתות מים לפני השינה. מאכלים כמו פירות וירקות, דגים, שמן זית ואגוזים הוכחו מדעית כתורמים לאיכות השינה.

מיזוג וטמפרטורה בחדר:

האווירה בחדר תיווצר גם על ידי אוורור ומיזוג החדר. אם אתם סובלים מחום הרי שתצטרכו לקרר את החדר כדי לתרום להרגעת הגוף והנפש וכניסה למצב שינה. חלק יסתפקו במאוורר בעוד שאנשים אחרים יצטרכו מזגן. לצידם יש אנשים שדווקא ישנו יותר טוב בעזרת אוורור טבעי של החדר, כמו חלון פתוח למשל.

שינה

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
כתבות נוספות בנושא
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן