רפואה אלטרנטיבית לטיפול בכאבי גב למיניהם

רפואה אלטרנטיביתהרפואה האלטרנטיבית מאפשרת שיטות טיפול רבות לכאבי גב, ללא צורך בטיפול תרופתי או ניתוחים. טיפולים אלו מספקים הקלה בכאבים ומאפשרים חיים פעילים.

מגוון הטיפולים הקיים מכיל עולם שלם של אסכולות כאשר למעשה כל מה שאינו נכלל ברפואה המערבית נחשב כטיפול אלטרנטיבי לרבות תורות טיפול מהמזרח הרחוק, דרום אמריקה ועוד.

רפואה אלטרנטיבית ורפואה איורוודית במקרים רבים לא נבדקה או יעילות הטיפול לא הוכחה במחקרים אולם רבים מאמינים ביעילותה.

צמחי מרפא

טיפול בצמחים מסוימים יעיל להקלת כאבי גב ומורכבים מצמחים שונים:

קרם קפסאיצין – זוהי צורה של פלפל קאיין, אותו יש למרוח על הגב כדי לחסום את העברת אותות הכאב למוח.

תמצית צמח ערבה לבנה – דומה בהשפעתו לפעולת משככי כאבים קלים ומסייע בהקלת התסמינים.

ציפורני השטן – זהו צמח המשמש לטיפול בדלקת מפרקים ניוונית, ויעיל גם לכאבי גב. ניתן לצרוך אותו בכמוסה, בתמצית נוזלית או כמשחה למריחה על העור.

ביופידבק וטיפולים נוספים

ביופידבק הוא שיטת טיפול הכרוכה בהפעלת ציוד מיוחד, בדרך כלל בקליניקת הרופא או המטפל. הטיפול מספק מידע לגבי התגובות הפיזיות של הגוף, ומלמד את המטופל כיצד לפקח על נשימתו ולשלוט בדופק על מנת להירגע ולהקל את כאבי הגב לטווח הארוך.

שיטות אחרות כוללות הרפיה מתקדמת, במהלכה לומד המטופל להרפות שרירים שונים, ומתרגל מודעות המבוססת על הפחתת מתח, כגון מדיטציה. שיטות אלו מאפשרות למוח להפחית את תחושת הכאב.

דיקור סיני

זהו אחד הטיפולים האלטרנטיביים הטובים ביותר להקלת כאבי גב. הטיפול כרוך בהחדרת מחטים דקות בעור, בנקודות פרטניות, כדי להפחית את הכאב או להעלימו. הטיפול מתפרש על פני מספר מפגשים כשניתן לחוות הקלה לאחר כל טיפול. שיטה זו יעילה במיוחד אם כאבי הגב מלווים בהתכווצויות שרירים או כאבים הקשורים לעצבים.

עיסוי

עיסוי היא שיטת טיפול מצוינת המשחררת לחץ בשרירי הגב, ומפחיתה את הכאבים למשך חצי שנה. הטיפול מרגיע כאבים, מסייע לתפקוד טוב יותר ומפחית את מינוני התרופות.

אחד המחקרים, שעקב אחר אנשים שקיבלו טיפול עיסוי של שעה, אחת לשבוע, במשך עשרה שבועות, מצא כי המטופלים חווה הקלה בכאבים, היו פעילים יותר, ובילו פחות זמן במיטה, בהשוואה לאנשים שקיבלו טיפולים קונבנציונאליים.

פעילות גופנית

משחררת לחץ המופעל על הדיסקים ומסייעת לתחושה טובה יותר. טיפול זה מומלץ במיוחד לאנשים שעבודתם כרוכה בישיבה ליד שולחן במשך שעות ארוכות. פעילות גופנית קבועה כוללת הליכה, אימון בחדר הכושר לחיזוק השרירים, טאי צ'י ושחייה. התרגילים יעילים להקלת כאבי גב לטווח הארוך.

יוגה ופילאטיס – ראיות מדעיות רבות מצביעות על העובדה לפיה יוגה ופילאטיס יעילים להפחתת כאבי גב, ומאפשרים הקלה הנובעת משילוב תרגילי מתיחה וכוח. מומלץ לבצע את התרגול ארבע פעמים בשבוע, במשך שעה ביום. אך גם תרגול המתבצע במשך עשר דקות בבוקר, עשר דקות לפני השינה והוספת מספר תרגילים מזדמנים במהלך היום, עדיף על פני שום תרגול.

כירופרקטיקה כטיפול התערבות לעמוד השדרה – טיפול זה מפחית את כאבי הגב כשהכאבים אינם קשורים לנזקים עצביים. מומלץ לקבל 12 מפגשי טיפול התערבותי לעמוד השדרה, הניתנים על ידי כירופרקט מורשה או פיזיותרפיסט. ההקלה תתרחש מיד ותימשך לטווח הארוך.

לקריאה באותו הנושא: שיטת אלכסנדר לטיפול בכאבים אורטופדיים.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
מעל 250,000 לקוחות כבר ראו!
השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן