החיים עם דלקת מפרקים שגרונית

דלקת מפרקים שגרונית היא מחלה אוטואימונית המופיעה במפרקים השונים בגוף. מחלה זו מלווה בכאבים, אדמומיות, חום ואףהחיים עם דלקת מפרקים שגרונית חולשה ועייפות כללית. איך דלקת מפרקים שגרונית משפיעה על חיי החולים בה ומה יכול לסייע בהתמודדות איתה?

דלקת מפרקים שגרונית יכולה להתפרץ בכל גיל אך במיוחד בסביבות גיל ארבעים. המחלה הזו יכולה לתקוף נשים וגברים אולם לנשים יש פי שתיים יותר סיכוי לחלות בה.

מהם תסמיני דלקת מפרקים שגרונית?

מחלה זו מאופיינת בתקופות שקטות ובתקופות התפרצות. בתקופות ההתפרצות הסובלים מדלקת מפרקים שגרונית ירגישו כאבים, נפיחות ואודם במפרקים הכואבים ובמקרים מסוימים יורגשו גם חולשה, עייפות וחום. לרוב ההתפרצות תהיה סימטרית, כלומר אם מפרק שמאל כואב גם המפרק המקביל בצד ימין יכאב.

בחיי היומ-יום, במקרים רבים רמת הכאב הגבוהה ביותר תורגש בבוקר. קשיון בוקר נוצר משום שבמהלך הלילה לא נעשית תזוזה במפרקים ובמהלך היום, עם התזוזה של המפרקים, הכאב יפחת מעט.

 דלקת מפרקים שגרונית – מצב זמני או מחלה כרונית?

לצערינו, בתחום זה אין לנו חדשות טובות. דלקת מפרקים שגרונית היא מחלה כרונית שכאשר היא מתפרצת לא ניתן להחלים ממנה אלא רק לשפר את רף הכאב ולנסות לדחות את התקדמות המחלה.

ישנה חשיבות לגילוי מוקדם של המחלה ולכן מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה עם הופעת התסמינים הראשונים.

רגע קבלת האבחון

מקבלת האבחון של המחלה חולים רבים מרגישים פחד ואי ודאות. למרות שדלקת מפרקים שגרונית הינה מחלה כרונית חשוב לדעת שהחיים לא נגמרו ברגע זה!

אין צורך לשקוע לתהומות של עצבות או לתת לזה להשפיע יותר מידי עם מצבכם הנפשי והגופני. הרפואה של היום מציעה מגוון טיפולים ותרופות לסיוע בכאבי מפרקים ובהתפתחות של המחלה בצורה שמאפשרת תפקוד כמעט נורמלי.

מומלץ ליצור קשר עם אנשים אחרים החולים במחלה, זה יעזור לקבל פרספקטיבה של אדם שכבר חולה בה מספר שנים ויודע איך להתמודד איתה. תוכלו לחפש פורומים באינטרנט, קבוצות פייסבוק או עמותות שונות המתמקדות בדלקת מפרקים שגרונית.

כיצד ניתן להתמודד בהצלחה עם דלקת מפרקים שגרונית?

שעות הבוקר הם בדרך כלל השעות הכי קשות במהלך היום. למדו איך להתמודד כמו שצריך עם קשיון הבוקר. הטיפול התרופתי יכול לסייע וגם מקלחת חמה או הנחת בקבוק חם על המפרקים הכואבים.

אל תיכנעו לכאב. בכל שלב של המחלה יש תרופות זמינות המקלות על הכאבים. לכל סיטואציה ישנו טיפול מתאים.

מטופלים רבים חוששים משימוש בתרופות ביולוגיות אך למעשה הן נמצאו מאוד יעילות אצל חולים רבים. ישנם סוגים שונים של תרופות ביולוגיות, לכן ייתכן שיהיה עליכם לנסות מספר תרופות שונות עד שתגיעו לאחת המיוחלת שבאמת תעזור לכם ותחזיר אתכם לתפקוד כמעט רגיל.

מומלץ לבדוק את הרגלי התזונה ולשים לב אם יש מאכלים מסוימים שמחריפים את הכאב. ישנם חולים שהתחילו לשים לב שאכילה של ירקות או מאכלים אחרים מגבירים את הדלקת והורדה שלהם מהתפריט סייעה להם מאוד.

שילוב רפואה משלימה ותזונה נכונה הם הפתרון

טיפול הוליסטי של גוף ונפש יכול לסייע מאוד להרגשה שלכם ולהתמודדות היומ-יומית עם המחלה. יוגה, מדיטציה ותרופות לא קונבנציונליות כל אלה יכולים לעזור לכם, שווה לנסות כי אין מה להפסיד!

הוספת מאכלים שונים לתפריט היומי שלכם יכול גם כן לסייע. למשל:

  • אכילת דגים שמנים המכילים אומגה 3 וויטמין D לקחת ויטמינים אלו כקפסולה
  • אגוזי מלך
  • שום
  • שמן זית איכותי
  • ג׳ינג׳ר
  • ברוקולי
  • תרד

לסיכום, דלקת מפרקים שגרונית היא מחלה קשה אך היא גם דינמית וניתן לשלוט בתסמינים שלה בעזרת תרופות, תזונה ואורך חיים בריא ומאוזן. הקשיבו למה שהגוף שלכם מאותת לכם ופנו לייעוץ נוסף עם הרופא שלכם כאשר אתם מרגישים שתרופה מסוימת אולי לא מתאימה לכם.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן