מהו כאב ראש תעוקתי או מתחי ואיך אפשר לטפל בו?

כואב לך הראש מרוב לחץ? על כאב ראש תעוקתיכאבי ראש הם תופעה שכיחה ומרבית בני האדם סובלים מהם במהלך חייהם. לרוב, אין הדבר מעיד על ממצע קליני מסכן חיים אולם, כאשר מדובר בכאבים חוזרים ונשנים הנמשכים לאורך זמן, יש לגשת לבדיקה רפואית כדי לשלול אפשרות של מחלה.

מחקרים שנעשו בארה"ב גילו שכ-50 מיליון איש סובלים מכאבי ראש כרוניים באורח קבע. בקרב נשים הבעיה נפוצה עוד יותר. המצב הנפוץ ביותר לכאב ראש הוא מתח נפשי הקיים ברובנו במהלך היום יום.

ממה נובע כאב ראש תעוקתי?

כאב הראש הנובע ממתח או עייפות כרונית נקרא כאב ראש מתחי או תעוקתי. הוא שכיח ביותר בקרב רוב שכבות האוכלוסייה. התלונות הנלוות להופעתו מדברות על כאב מפוזר בכל חלקי הגולגולת, המתחיל בעורף ומתפשט לאזור המצח וארובות העיניים.

במקרים רבים הוא מתפשט לצדי הראש. על פי דברי הרופאים, מקור הכאב הוא בחוליות העליונות ובשרירים של הצוואר והכתפיים.

לרוב, הוא אינו מלווה בבחילות או בצורך להקיא וכאשר הוא הולם בחוזקה קיימת רגישות לרעש ולאור חזק.

עוצמת הופעתו של בכאב ראש משתנה בכל פעם. יש הסובלים ממנו על בסיס יומיומי כפי שציינו ויש כאלו שזה מופיע בפרקי זמן שונים. הטיפול הנהוג במקרים כאלה הוא שימוש במשככי כאבים. אם התופעה מפריעה לתפקוד בחיי היומיום, צריך לפנות לרופא ולשלב טיפול מעמיק יותר שיכול לסייע.

פתרונות אלטרנטיביים

לרפואה האלטרנטיבית יש מספר פתרונות לכאב הראש התעוקתי. על פי דיווחי חולים שפנו לעזרה מהסוג הזה, דיקור סיני היא שיטת הטיפול המומלצת ביותר.  אנשים שסבלו מהבעיה לאורך שנים הצליחו להגיע להפחתה משמעותית בתדירות הופעת הכאב, עקב הטיפול בדיקור סיני.

הגורמים לכאב תעוקתי

הגורמים לכאב הראש התעוקתי אינם ברורים בוודאות. על פי השערות הרופאים קיימות מספר סיבות המעוררות את הבעיה. הסיבה הראשונה שאותה הזכרנו הם חיים רווי מתח נפשי ולחץ.

יחד עם זאת ניתן למנות גורמים נוספים כמו חוסר שינה, אכילה לא סדירה, חוסר שתיה מספקת או לחילופין שתייה מופרזת של משקאות אלכוהוליים.

כ-3% מכלל האוכלוסייה סובלים מכאבי ראש תעוקתיים כרוניים. הוא הולם למשך מספר שעות ואז נעלם, לרוב עקב שימוש במשככי כאבים (אקמול, אספירין וכדומה). יש מצבים שבהם הוא יישאר מספר ימים ועלול להפריע לתפקוד בחיי היומיום.

איך אפשר לשפר את המצב?

קיימות אסכולות הגורסות ששינוי דרסטי באורח החיים ובתפיסת מצבי הלחץ בחיים עשויה לחולל פלאים בכל הקשור לכאב ראש תעוקתי. בנוסף לכך ממליצים חסידי השיטה הזאת לנסות שיטות להרפיה עצמית או עיסוק קבוע ביוגה.

כאמור, כאבי ראש תעוקתיים אינם מהווים סכנה בסך הכל אולם גורמים ירידה באיכות החיים של הסובל מהם. לרוב הם חולפים לאחר מספר שעות. אולם, כאשר נלוות להם תופעות אחרות מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ רפואי.

לדוגמה, אם מדובר בכאבי ראש המופיעים בתכיפות גבוהה. רצוי לבדוק שאינם מהווים סימפטום למחלה המקננת בגוף.

כמו כן, כאב ראש פתאומי שעוצמתו חמורה הרבה יותר מפעמים קודמות. סימן זה מצביע על כך שמשהו אינו כשורה ולכן עדיף לערוך בדיקות רפואיות. כאב ראש המלווה בחום גבוה, סחרחורות, הקאות וסימנים אחרים עלול להעיד על התפתחות חולי בגוף.

כמובן שכאבים המופיעים לאחר חבלה או נפילה ובעצם לאחר כל פגיעה בראש, מחייבים פנייה לרופא. במיוחד אם מצטרפים אליהם תחושות של חולשה, קשי דיבור או בלבול, סחרחורות והקאות. סימנים אלו עלולים להצביע על זעזוע מוח.

יחד עם זאת חשוב לדעת שיש מקרים שכאבי הראש יופיעו ללא סמנים נוספים, אך עלולים להוות סימפטום לממצא פתולוגי מסכן חיים. גידולים בראש, דימומים בתוך הגולגולת, דלקת קרום המוח ועוד. לכן, בכל פעם שמתעורר חשד כלשהו שכאב הראש שהופיע אינו מהסוג הרגיל, רצוי לגשת לבדיקה רפואית.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
כתבות נוספות בנושא
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן