טיפול אוסטאופתי לנשים אחרי לידה

אוסטאופתיה מהווה שיטת טיפול חלופית, אלטרנטיבית או פרה רפואית שמציעה מענה למגוון בעיות ותופעות. השיטה מציעה מזור לסובלים מכאבים, בעיות שלד, בעיות פנימיות למשל במערכת העיכול. שיטת טיפול זאת, בעלת מסורת של כ-150 שנה מציעה מענה לא רק לכאבים הנובעים ממקור אורתופדי אלא גם כמענה לנשים אחרי לידה.

באופן טבעי, משתנה הגוף הנשי במהלך ההיריון. אחרי הכל, הגוף מתאים את עצמו כדי להזין ולכלכל עובר אנושי שהולך ומתפתח. בנוסף, הגוף כבר מתכונן לקראת הלידה הצפויה והאישה, כמובן, נושאת משקל נוסף והדבר בא לידי ביטוי גם בהופעה של כאבים ותופעות נוספות כגון בחילות, נפיחות ברגליים ושינויים הורמונליים ואחרים.

אמנם כל אישה חווה את הלידה אחרת, יש כאלה שחוות לידה קלה יותר ויש כאלה שחוות לידה קלה פחות, אולם כמעט תמיד תופענה רמות מסוימות של כאב. לכך, מתלווים כאבים שליוו את האישה ההרה במהלך ההיריון, בין היתר כאבי שלד – שרירים, כאבי גב וצוואר.

עשויות להופיע דלקות ובצקות שלא חולפות במהירה. ניתן להוסיף כי גם היציבה ומנח הגוף שסיגלה האישה במהלך הריונה, כל אלה מותירים את רישומם. הטיפול האוסטאופתי מציע דרך טובה ויעילה להעלים כאבים ולזרז תהליכי התחדשות וריפוי.

כשמרגישים טוב יותר, גם התינוק מרגיש טוב יותר

מאמץ הלידה מעמיס רבות על גוף האישה. וגם אם ניתן להניח, ובצדק, כי עם הזמן רבים מהכאבים מתפוגגים וההרגשה הכללית משתפרת מאוד, אין זו סיבה לשאת את הסבל ואת הכאבים זמן נוסף. כפי שניתן להכין את הגוף לקראת לידה קלה יותר, כך ניתן לסייע לאישה להתאושש באמצעות הטכניקות המובילות של טיפול אוסטאופתי.

הטיפול יכול להחליש כאבים ולזרז את ההחלמה. הטיפול יכול להקל גם קשיים רגשיים (שעליהם לא תמיד קל לדבר או להודות בהם). כדאי להוסיף כי כאשר האימא חשה טוב יותר, כאשר הכאבים נעלמים והגוף (וכן, גם הנפש) יותר נינוח, הדבר מקרין על הקשר עם הרך הנולד. אין ספק, כאשר מרגישים טוב יותר, גם התינוק מרגיש טוב יותר.  

במה אוסטאופתיה יכולה לסייע

אוסטאופתיה עבור נשים לאחר לידה יכולה לסייע בכמה וכמה רמות. טיפולי המגע יכולים לשחרר שרירים תפוסים ואף להרגיע את מערכת העצבים אם זו מעוררת יתר על המידה. ניתן לזרז את הסידור מחדש של מיקום האיברים השונים, שהשתנו במהלך הלידה, לרבות התרפות הרחם ואפשר גם להתייחס כהלכה להשפעות ניתוחים קיסריים.

אין כל ספק כי הטיפול מרגיע ומשכך כאבי שלד ושרירים. הוא מצוין לגב תפוס או לעורף כואב. הוא יכול להציע שחרור מכאבי ראש ורגליים וזירוז בהחלמה של דלקות. ניתן לשים דגש במהלך הטיפול על אזורים כגון האגן או הגב התחתון ועצם הזנב. למותר לציין כי מטפלים אוסטאופתיים מיומנים מסייע לשחרור מתופעות רגשיות, כעסים מודחקים, חששות או קשיי שינה.

טיפול אפשרי גם לתינוק

ראוי להוסיף כי בשנים האחרונות עלה הביקוש לטיפול אוסטאופתי לא רק לאחר לידה אלא גם במהלך ההיריון ואפילו כטיפול לרך הנולד. ישנה סברה כי טיפול כזה שניתן לרך הנולד ממש בסמוך ללידה עצמה נושא עימו השלכות רבות ערך ודרמטיות. זוהי דרך לאושש את הייצור הפעוט שבא לראשונה במגע עם העולם החיצון, שמחוץ לרחם המוגן של האם.

נסיים בכך שנאמר כי טיפול אסטאופתי לנשים אחרי לידה יכול לסייע גם להתגברות על כאבים קשים אך יש ביכולתו להועיל גם אם רוצים להשיג מעט יותר שקט, יותר שלווה ומינימום של אי נוחות. כי אפשר לעזור לגוף ולעשות את זה – ברכות.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
כתבות נוספות בנושא
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן