כאב בגלל מחלות מין – איך מתמודדים עם הכאב?

כאב בגלל מחלת מין: מה עושים עם זה?זיהומים העוברים במגע מיני בעת קיום יחסי מין גורמים למחלות מין, בעיה בריאותית אשר שכיחותה גוברת בשנים האחרונות. קונדומים ואמצעי מניעה אחרים אמנם מפחיתים את ההידבקות במחלות מין אם כי שיטות אלה אינן מעניקות חסינות לכלל.

אי טיפול במחלה מגביר את הסיכון לסיבוכים רפואיים כמו סרטן, התפשטות הזיהום ומגביר את הסיכון ללקות במחלת האיידס וזאת משום שמחלות מין מעוררות את המערכת החיסונית בחלקים פגועים דבר המגביר את ההדבקות בנגיף הHIV.

מחלות מין (STD) העוברות דרך הנרתיק, פי הטבעת, או על ידי מגע מיני אוראלי מתאפיינות בהופעת גירוד בנרתיק, פריחה על חלקי העור בסמוך לאיברי המין, הפרשות חריגות וכאב. אם כי לא כל המטופלים חווים את התסמינים.

אילו סימנים מצריכים בירור רפואי?

כאב כשלעצמו או כזה המופיע בעת קיום יחסי מין מעורר דאגה אצל נשים רבות. התסמינים הנפוצים המאפיינים מחלות מין הם שינויים במתן שתן, תחושת צריבה או הצורך במתן שתן בתדירות גבוהה מהרגיל, דם בשתן, כל אלה מצריכים בדיקה רפואית.

הפרשות בלתי תקינות ובלתי פוסקות מהנרתיק עשויות לרמז על בעיה רפואית. ההפרשות יכולות להיות בגוון צהוב או ירוק ולעיתים אף מתוארות כקוטג'.

גירוד הינו תסמין כללי אשר אינו בהכרח מעיד על הדבקות במחלת מין ולעיתים מתרחש בתגובה לשימוש באמצעי מניעה עשויים מגומי דק וגמיש (לטקס) או חתכים בעור. אולם לעיתים מופיע בשלבים מוקדמים לאחר ההדבקות בוירוס או חיידק. כאב במהלך קיום יחסי מין יכול להתלוות למחלה דלקתית כמו זיהום כלמידיה או זיבה. תסמינים נוספים הם דימום חריג, הופעת פריחה או פצעונים בעור סביב הפה והנרתיק.

אילו מחלות עלולות לגרום לכאבים ולמה כדאי לטפל מהר?

מחלות מין מתאפיינות בכאב באיברי המין הן כלמידיה, מחלה חיידקית הגורמת לזיהומים בצוואר הרחם, השופכה ושלפוחית השתן. אבחון המחלה נעשה באמצעות בדיקת שתן מיוחדת שמטרתה לאתר חלקי חומר גנטי של החיידק. מומלץ לטפל מהר במחלה כדי למנוע סיבוכים הכוללים דלקת באיברי המין, זיהומים בצוואר הרחם והשופכה ובלחמית העין.

הטיפול האנטיביוטי המוצע הוא שימוש בדוקסילין או באריתרומיצין. גונוריאה או זיבה היא מחלת מין הפוגעת בריריות הגוף של איברי המין והשופכה ומתאפיינת בכאב וצריבה בעת מתן שתן וכאב באיברי המין.

אי טיפול במחלה יכול להתפשט לחצוצרות ולגרום לעקרות. נשים בהריון הלוקות במחלה עלולת להעביר את החיידק לתינוק ולגרום לדלקות עיניים כמו זיהום בלחמית, סיבוך רפואי אשר עשוי להוביל לאובדן הראייה. מחלות מין נוספות הן סיפיליס והרפס.

פטריה באיבר המין תחילה מתאפיינת בגירוד קל אך כאשר מתפשטת גורמת לצריבה וכאב בעת קיום יחסי המין. הטיפול בפטרת הנרתיק כולל משחה להקלה בגרד. לעיתים מוצע טיפול תרופתי למיגור התופעה. פטרת הנרתיק היא איננה מחלת מין אולם עשויה לרמז על נוכחות של חיידק הגורם למחלת מין.

איך ניתן להתמודד עם המצב?

ניתן לרפא מחלות מין בקטריאליות באמצעות אנטיביוטיקה כאשר תהליך הטיפול מתחיל בשלבים מוקדמים של המחלה. מחלות מין ויראליות אינן ניתנות לריפוי, אולם ניתן לטפל ולהקל על תסמיני המחלה. טיפולים ספציפיים ניתנים במקרים של איידס, כלמידיה וזיבה, עגבת והרפס גניטלי.

מחלת האיידס אינה ניתנת לריפוי ולכן הטיפול מתמקד רובו בשמירה על רמות נגיף ה HIV בבדיקות שנערכות.

פניצילין הינה התרופה היעילה ביותר לטיפול בעגבת אולם הטיפול צריך להתחיל בשלבים ראשוניים שכן טיפול מוקדם חשוב למניעת התפשטות החיידקים לאיברים אחרים.

תרופות אנטי-ויראליות כמו וולטרקס יכולות להפחית ולהקל על חומרת המחלה. לעיתים יומלץ טיפול מקומי באמצעות משחות לשיכוך כאבים.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן