טיפול בגלי הלם לבעיות וכאבים בברכיים

טיפול לכאבי ברכייםהברך, מפרק גדול ברגל הנמצא בחיבור שבין השוקה לעצם הירך, לוקחת על עצמה תפקיד משמעותי מאוד: היא נושאת למעשה את רוב משקל הגוף על גביה, מסייעת בבלימת זעזועים ובמניעת פציעות. הבעיה היא שהברך גם נחשבת למועדת לפורענות מבחינת הנזקים האפשריים לה.

פציעות נקודתיות עקב טראומה או תזוזה לא נכונה ממושכת, דלקת מפרקים ניוונית וגורמים אחרים עלולים להביא לכאבים עזים המלווים את האדם בכל צעד ולעיתים אף במנוחה. האם טיפול באמצעות גלי הלם הוא הפתרון שמצפים לו להתמודדות עם הכאבים?

ראשית: המאפיינים של כאבי ברכיים

בעיות ברכיים מכניסות אותנו לשדה משחק שהוא למרבה הצער רחב ומגוון. הכאבים בברך עלולים ללבוש צורות שונות. לעיתים אלו כאבים חדים ופתאומיים, בעוד שבמצבים אחרים הם עלולים להיות דווקא ממושכים או אפילו כרוניים. דוגמא נוספת היא כאבים שמתגברים במהלך ריצה או עלייה במדרגות, ולעומתם כאבים שמופיעים דווקא לאחר מנוחה ממושכת. התוצאה של כל אלו היא על כל פנים כאבים המקשים מאוד על ההתנהלות שלנו ולעיתים על היכולת שלנו לנוע ולבצע פעולות שונות.

אי אפשר לדבר על כאבים בברך כאל מקשה אחת, כאשר אבחון הבעיה ובניית תכנית טיפולים המותאמת לאדם יכולים לספק את המענה הרצוי. כאן בדיוק אנו נכנסים בעובי הקורה ובוחנים את יעילותם הגבוהה של טיפול בגלי הלם.

כיצד גלי הלם יכולים להפחית כאבים בברך?

טיפול באמצעות גלי הלם – כלומר גלי אור המשודרים לאזור הפגוע בתדירות גבוהה – הפך במרוצת השנים לפופולארי בכל קנה מידה. כיום הטיפול משמש להתמודדות עם מגוון רחב של בעיות אורתופדיות, לרבות כאבי ברכיים על צורותיהם השונות. בדרך כלל תתבצע סדרה בת כחמישה או עשרה טיפולים, שמטרתה להשלים את התמונה הטיפולית עבור אותו אדם. כל טיפול נמשך כעשרים דקות ואינו אמור להיות כרוך בכאבים, גם אם תופעות לוואי מצומצמות ונדירות עלולות להיכנס לתמונה בחלק מהמקרים.

טיפול בגלי הלם יעיל להתמודדות עם שורה ארוכה של בעיות ברכיים, ובעיקר דלקות המהוות מקור ללא מעט כאבים. היתרון של גלי ההלם הוא שבכוחם גם למרחק של מספר סנטימטרים מתחת לפני העור, כך שישנה גישה לשורש הבעיה. כאשר גלי ההלם מתפשטים בגוף בכמות גבוהה הם מסייעים לו במגוון דרכים, לרבות עידוד הליך הריפוי הנעשה בגוף באופן טבעי, שיפור זרימת הדם והחמצן בגוף, ייצור רקמות חדשות, הפחתת ההסתיידויות ועוד.

למי מתאים הטיפול?

טיפול בבעיות ברכיים בגלי הלם נעשה לרוב בקו ראשון או שני של טיפול בבעיה, במטרה להפחית את הצורך להשתמש באופני טיפול מורכבים יותר (הדוגמא המובהקת היא ניתוחים). אנשים הסובלים מפגיעות נקודתיות בברך, מפציעות ספורט או מבעיות אחרות יכולים לבחור בתכנית טיפולים המעמידה במרכזה את גלי ההלם. בהמשך לכך נפוצים הטיפולים באמצעות גלי הלם בהליכי שיקום לאחר פציעות ספורט או פגיעות נוספות של הגוף.

גלי ההלם כאמור לא פותרים את הבעיות בין רגע, אבל התאמה של תכנית טיפולית לאדם הספציפי ושימוש באמצעים מתקדמים כפי שמחייב התחום יכולים בהחלט לעשות את העבודה. על מנת שהיעילות של הטיפולים תגבר חשוב לשלב אותה עם שינויים נדרשים באורח החיים, על פי דפוסי הבעיה שהאדם סובל ממנה.

שימוש במשככי כאבים יכולים להתאים לטווח קצר עקב תופעות הלוואי וסכנת ההתמכרות, כך שאפשר לשלב אותם בחלק מהמקרים. טיפולי פיזיותרפיה יכולים אף הם לעשות עבודה יפה. טיפולים אלטרנטיביים שונים, שיעילותם לא בהכרח מוכחת מחקרית אבל ההשפעה האפשרית שלהם גבוהה, נכנסים לא פעם לשדה המשחק גם כן.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
כתבות נוספות בנושא
לקבלת מחיר מיוחד עבור רכישת מכשיר בקיורלייזר
דרך המרכז לאבחון כאב השאירו פרטים
דילוג לתוכן