שריר תפוס? מה עושים עם הכאב?

כאבכאבים או נוקשות איברים הם בדרך כלל בעיה נפוצה שאינה מדאיגה. הם נוטים להשתפר לאחר מספר ימים או שבועות, ורק לעיתים נדירות מצביעים על סימן לבעיה רצינית יותר.

שרירים תפוסים או נוקשים עלולים להיות תוצאה של שינה שאינה נכונה, ישיבה מול המחשב במשך שעות ארוכות מבלי לקום ולהפעיל את השרירים, או מאמץ שרירים כתוצאה מיציבה שאינה נכונה. גם חרדה ומתח עשויים לעיתים לגרום למתח בשרירים, מה שעלול להוביל לכאבים. בדרך כלל, ניתן להתמודד עם תסמיני הכאב באמצעות טיפולים ביתיים.

הגורמים לכאבים כתוצאה משרירים תפוסים

יש אנשים שמתעוררים פתאום בוקר אחד ואינם מסוגלים להזיז את גופם, או שהם חווים כאבים באזור אחד בגוף.

תופעה זו נגרמת בדרך כלל כתוצאה מפגיעה בשרירים. הגורם המדויק לכאבים שאינם מוסברים על ידי מצבים בריאותיים בסיסיים או חמורים, אינו ידוע, אך מומחים סבורים כי הם קשורים ליציבה שאינה נכונה, שינה ללא תמיכה נאותה לצוואר, או נשיאת משאות כבדים בצורה שאינה מאוזנת כמו למשל סחיבת תיק כבד עם יד אחת. כאבים חמורים עשויים להימשך כשבוע לפני שהם משתפרים, אך כאבים רגילים נמשכים בדרך כלל יום או יומיים.

בלאי שרירים

לעיתים נגרמים הכאבים כתוצאה משימוש יתר בשרירים, המשפיע על העצמות והמפרקים. מצב זה הוא סוג של דלקת פרקים. כאבים אלו מתרחשים באופן טבעי עם הגיל, ולא תמיד גורמים לתסמיני שרירים תפוסים, אם כי חלק מהאנשים חווים שינויים גופניים העלולים לגרום לנוקשות שרירים.

לעיתים קיימת פגיעה בעצבים סמוכים, וכתוצאה מכך מתרחש כאבים דוקרים המקרינים על הזרועות, בשילוב עם חוסר תחושה בידיים וברגליים. מרבית המקרים האלו משתפרים עם טיפול בתוך מספר שבועות.

התמודדות עם כאבים בטיפול ביתי

רוב סוגי הכאבים בדרך כלל מטופלים בשיטות זהות: יש להמשיך את הפעילויות היומיומיות הרגילות, להקפיד על פעילות קבועה, ולהשתמש במשככי כאבים על מנת להקל את התסמינים. ניתן אף לנקוט בצעדים הבאים כדי להתמודד עם הכאבים:

לצרוך מינונים מתונים של משככי כאבים – כגון אקמול או אדוויל. ניתן אף למרוח ג'ל איבופרופן על האזור הכאב כחלופה לנטילת גלולות, אך יש להקפיד על ביצוע ההוראות המגיעות עם התרופה.

בקבוק חם – מומלץ להניח בקבוק או חבילה חמה על האזור הכאב, כדי להפחית את הכאב והתכווצויות השרירים, למרות שחלק מהאנשים מוצאים כי הנחת חבילות קרות מקלות טוב יותר את הכאבים.

הקפדה על יציבה נכונה – יציבה שאינה נכונה מחמירה את הכאב, ויתכן מאוד שהיא גם הגורם לכאב.

תרגילים גופניים – אם הכאבים מובילים לנוקשות שרירים או שרירים תפוסים, מומלץ לבצע תרגילי מתיחה עדינים ולהניע את הגוף מצד לצד. תרגילים אלו יסייעו לחיזוק השרירים וישפרו את טווח התנועה.

טיפול מקצועי – כשהכאבים מחמירים ואינם משתפרים לאחר שבוע או שבועיים, מומלץ להתייעץ עם רופא על מנת למנוע או לשלול מצב רפואי מורכב יותר.

הרופא יבצע בדיקה גופנית מלאה וישאל לגבי התסמינים כדי לזהות כל מצב בריאותי בסיסי אפשרי. הוא עשוי אף לרשום משככי כאבים חזקים יותר.

אם הכאבים, נוקשות האיברים או השרירים התפוסים נמשכים במשך חודש או יותר, יקבל המטופל הפניה לטיפול פיזיותרפיה.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
מעל 250,000 לקוחות כבר ראו!
השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן