פילאטיס עוזר בשיכוך כאבים

פילאטיסהעקרונות החשובים של פילאטיס עולים בקנה אחד עם תכניות פעילות גופנית שמקדמות את שיפור הבריאות. לימוד מודעות ליישור ניטראלי של עמוד השדרה, וחיזוק שרירי יציבה התומכים ביישור, הן מיומנויות חשובות למניעת וטיפול בכאבי גב.

מטופלים הסובלים מכאבים הנובעים מתנועה וניוון מוגזם של הדיסקים והמפרקים החולייתיים, יכולים ליהנות מתכנית אימוני פילאטיס. בנוסף, ניתן לשפר סימטריות ביציבה, ובכך להקטין את הבלאי כתוצאה מלחצים שאים אחידים על המפרקים והדיסקים הבין חולייתיים.

פילאטיס משפר את הכוח, הגמישות הגופנית וגמישות שרירי חגורת האגן והכתפיים. תנועות התרגול תומכות במפרקים אלו ומסייעות למניעת לחץ מיותר על עמוד השדרה. התרגול מלמד מודעות להרגלי תנועה שמדגישים את עמוד השדרה, ומסייעים למטופל לשנות הרגלים שאינם בריאים ולהחליפם בהרגלים השומרים על יישור ניטראלי. מודעות למתח מוגזם ושימוש בפוקוס נכון, מסייעים למטופל להניע את הגוף באופן יעיל.

פילאטיס לכאבי גב

לפני שמתחילים כל מערכת תרגול חדשה, רצוי להתייעץ עם הרופא. חשוב לבדוק שהמורה קיבל הכשרה בתרגול פילאטיס, ושהוא מבין את בעיות הגב הספציפיות מהן סובל המטופל. אם מטופל מתחיל פילאטיס לאחר טיפול פיזיותרפיה, הפיזיותרפיסט צריך להתוות את עקרונות הפעילות הגופנית אשר זוהו כחשובים במיוחד לשיקום.

אנשים עם בעיות גב משמעותיות מפיקים תועלת ממספר מפגשי פילאטיס פרטיים עם מדריך מוסמך. טיפול זה אמנם יקר יותר בהשוואה לתרגול ברמת קבוצה, אך הזמן, הכסף והמאמץ המוקדשים ללימוד התרגילים באופן נכון, שווה את ההשקעה.

תרגילים שמבוצעים באופן שגוי עלולים להחמיר את הבעיה בגב. בתחילה, מפגשים דו שבועיים מועילים כדי ללמוד את התכנית במהירות רבה יותר. בהמשך, אימוני פילאטיס שבועיים מספיקים אם המטופל מתרגל בעצמו בין המפגשים.

עקרונות תנועה חשובים

כמה מהתרגילים הפשוטים של פילאטיס מלמדים עקרונות תנועה חשובים לבריאות הגב. המטופל לומד תרגילים פשוטים התומכים ביציבה, מודעות ליישור ניטראלי ושימוש גמיש של הכתפיים והירכיים. מומלץ ללמוד תרגילים אותם ניתן לתרגל בבית בין המפגשים המתוכננים.

בהתחשב בשורשי הפילאטיס, שהגיע מתחום הבלט והמחול, חלק מהתנועות קשות ומאתגרות ביותר. אנשים עם כאבי גב או מחלת דיסק ניוונית, צריכים להימנע מתרגילים רבים. תרגלי פילאטיס צריכים להיות מאתגרים מבחינה נפשית ופיסית, אך לא קשים מידי. אם פעילות גופנית גורמת לכאב, מומלץ לעצור ולספר למדריך.

זה עלול לקחת זמן עד שיתקבלו ויתממשו מלוא היתרונות מתכנית האימונים. יש ללמוד להשתמש בשרירים באופן תומך, מחויבות לתרגול משפרת את הבעיות בעמוד השדרה, ובטווח הרחוק, הבעיות מטופלות עד שהן נעלמות.

רפואה אלטרנטיבית לטיפול בכאבים. היבט מעניין לגבי בעיות שרירים ושלד היא גישת הטיפול האלטרנטיבית לגביהם. כשבוחנים מצבים רפואיים בגישת רפואה איורוודית, מגלים כי מצבים רגשיים גורמים לחולשה, מתיחות, או התכווצות שרירים, ובכך גורמים לטראומה גופנית. כך, למשל, מתיחות בכתפיים מצביעה על כך שאדם סובל מעומס רגשי כבד מידי. כתפיים קפואות מצביעות על אדם שמשדר קשיחות וקור רוח, ולחץ בגב התחתון נובע מתחושת חוסר ביטחון.

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
כתבות נוספות בנושא
טיפול הומאופתי - התחילו את מסע הריפוי שלכם
דילוג לתוכן