איך אפשר להעביר מהר כאב ראש? כל השיטות

להיפטר מכאב ראשמיגרנות משפיעות על מיליוני אנשים ברחבי העולם, והכאבים מתבטאים בסוגים ועוצמות שונות. מחקרי שכיחות ומניעת מיגרנות מצאו כי מחצית מהסובלים אינם מסוגלים לתפקד בעבודה, במטלות ביתיות ובמפגשים חברתיים.

הכאבים גורמים לייסורים רבים ומשפיעים על נשים פי שלוש מאשר על גברים, במידה רבה משום שנראה כי העליות והמורדות של ההורמונים של נשים גורמות להן להיות רגישות יותר.

מיגרנה אינה כאב ראש בלבד. זוהי הפרעה נוירולוגית העוברת בדרך כלל בתורשה, כשהגורמים להתפרצות ההתקפים הם מתחים, מזונות מסוימים או אף שינויים במזג האוויר הגורמים לתגובת שרשרת במוח, המתבטאת בכאבים עזים.

התקפי הכאבים נפוצים בעיקר בקרב אנשים בגילאי עשרים עד חמישים. למרות שכיחות התופעה, רוב הסובלים ממיגרנות אינם מקבלים טיפול יעיל, למרות האפשרויות הרבות הזמינות. מומחים סבורים כי אנשים רבים עדיין אינם יודעים מה הן מיגרנות, ואינם מודעים לטיפולים הטובים הזמינים. לכן חשוב כל כך להבין מהן מיגרנות, מהם הגורמים להן, כיצד למנוע אותן ומהן השיטות היעילות ביותר לטיפול בכל סוג כאב ראש.

מניעת מיגרנות

ההגנה הטובה ביותר היא מניעה לפני שהכאבים מתחילים. אחד הדברים היעילים ביותר אותם ניתן לעשות הוא לשמור על הרגלים קבועים וסגנון חיים רגוע. יש להקפיד לאכול, לישון ולהתאמן באופן סדיר. מחקרים הראו כי פעילות אירובית ומתיחות יעילים בהפחתה מיידית של כאבי ראש. מומלץ לשלוט בלחצים, שכן הם הגורם הראשי לכאבי ראש.

אימון ביופידבק. טכנאי רפואי מצמיד אלקטרודות לראש ולצוואר למדידת מתח שרירים והרפיה, כך שהמטופל לומד להבין מה מצית את התקפי הכאבים, וכיצד לשלוט בהם.

טיפול התנהגותי קוגנטיבי. מסייע לזיהוי מיידי של גורמי לחץ המפעילים כאבי ראש, כך שניתן למנוע אותם או לטפל בהם באופן מיידי.

שיטות הרפיה. כגון מדיטציה או דמיון מודרך מסייעות להרגעת השרירים והנפש, ובכך מתאפשרת הפחתת הכאבים.

שיטות נשימה. ניתן לבצע חמש דקות של נשימה סרעפתית, המתבצעת בשכיבה על הגב עם כרית מתחת לראש ועוד כרית מתחת לברכיים, כשהרגליים כפופות מעט. יד ימין מונחת על החזה והיד השנייה על כלוב הצלעות. יש לנשום ולנשוף באיטיות, להדק את שרירי הבטן, להרפות את הגוף ולהירגע עם כל נשימה ונשיפה.

חדר חשוך. מומלץ להירגע בחדר חשוך ושקט, עם הסימן הראשון לכאב ראש. במהלך המנוחה יש למתוח את הצוואר באמצעות הטיית הראש בעדינות לצד אחד למשך עשר שניות, ולאחר מכן לצד השני. תחושת כאב צוואר ונוקשות שרירים הן תופעות נפוצות, כך שהמתיחות העדינות מספקות מעט הקלה.

יוגה או משיטות מתקדמות להרפיית שרירים. בשיטות אלו ניתן להדק קבוצות שרירים ואז לשחררם, כשהתרגילים מתחילים בשוקיים ומתקדמים עד הכתפיים. בשל הקשר בין מיגרנה ומתח, שיטות הרפיה משנות לחלוטין את הכאב.

תרופות. כל התרופות עובדות טוב יותר כשלוקחים אותן מוקדם, כחצי שעה לפני ההתקף, עם הבחנה בסימנים כגון צוואר תפוס ותחושת כובד בראש. בנוסף, יש להיזהר שלא להשתמש בכל התרופות למעלה מעשרה ימים בחודש, שכן כך נוצר סיכון של הפיכת הכאבים למצב כרוני.

ראו גם:

מה עושים כדי להפסיק את הכאב עקב התקף אסתמה?

פורטל בנושא כאב

הפורטל המוביל בנושא כאב

אז מה היה לנו בכתבה:
מעל 250,000 לקוחות כבר ראו!
השאירו פרטים ונחזור אליכם
דילוג לתוכן