אבחון טיפול ומניעה

קריעת קרום הבתולים

קרום הבתולים הוא שכבת רקמה דקה המכסה את פתח הנרתיק. הקרום נקרע חלקית במהלך הפעמים הראשונות בהם מקיימים יחסי מין ובאופן סופי לאחר הלידה הראשונה. הקרע של קרום הבתולים עשוי להיות מלווה בכאב או בדימום, אך ברוב המקרים דווקא תהליך הקריעה לא מורגש ולא מופיע כאב משמעותי.

הכאב במהלך הקרע בקרום הבתולים

הפעמים הראשונות בהן נשים מקיימות יחסי מין מלוות בקרע חלקי של קרום הבתולים. במקרים אלה, עלול להתעורר כאב במהלך קיום יחסי המין ואחריו ומדובר בכאב קל שמתגבר עם החדירה ומוקל לאחר סיום קיום יחסי המין. כמו כן, במקרים חריגים מספר ימים לאחר מכן האזור עלול לכאוב בגלל הקריעה.

בכמחצית מהמקרים, קריעת קרום הבתולים מלווה בדימום קל, המופעי בהתאם למבנה הקרום ועוביו. הכאב בקרום הבתולים הוא טבעי ולא צריך להדאיג, והוא חולף תוך זמן קצר ביותר.

מניעת הכאב

על מנת להקל על הפעמים הראשונות ולמנוע את הכאב חשוב מאוד לשמור על נינוחות בזמן קיום יחסי המין ולהשתדל לשמור על מצב רפוי ורגוע. במידה והכאב לא חולף ניתן להשתמש בתרופות לשיכוך הכאב או בטכניקות אחרות להקלה. על מנת להפחית את הכאב כדאי להקפיד על הפעולות הבאות:

מה לעשות כדי להקל על הכאב?

במקרים שהכאב כבר נגרם, הוא עלול להימשך מספר שעות עד ימים בהתאם לחומרת הקרעים וסף הרגישות. במקרים שהכאב מורגש ולא חולף, ניתן לנסות את הפעולות הבאות:

ראו גם:

נגמרו התירוצים: מחקר גרמני מצא כי סקס הוא תרופה לכאבי ראש ומיגרנות

דלקת שלפוחית השתן – על הדלקת ושיטות הטיפול בה

כאב בפי הטבעת

Exit mobile version