אבחון טיפול ומניעה

קנדידה וגינלית כואבת

כאבקנדידה וגינלית היא מצב נפוץ ביותר, המופיע כאשר פטריית הקנדידה גורמת לזיהום בנרתיק. הקנדידה הוגינלית מופיעה כמעט אצל כל אישה במהלך החיים, ובדרך כלל קשורה לשינויים הורמונליים ולשימוש בגלולות למניעת הריון.

קנדידה נרתיקית גורמת למגוון סימנים, אשר כוללים גם הופעת כאב, ובאופן כללי תחושת אי נעימות וכאב בנרתיק צריכה להעלות את החשד שמדובר בקנדידה.

הכאב כתוצאה מקנדידה

כאשר קנדידה מתיישבת בנרתיק, היא גורמת לשינויים ברירית אשר עשויים לעורר תחושת כאב. הסימנים העיקריים של כאב על רקע קנדידה הם:

סימנים הנלווים לכאב

מלבד הכאב האופייני, נשים הסובלות מקנדידה מתלוננות על סימנים הנלווים לו, וכוללים:

לא תמיד קנדידה מתבטאת בסימנים הללו

חשוב לזכור שלא תמיד קנדידה נרתיקית מתאפיינת בכאב ובסימנים הנלווים שהוזכרו, ולכן כל תחושת אי נעימות באזור הנרתיק והמפשעה צריכה להחשיד שמדובר בקנדידה. אי לכך, כל כאב או אי נעימות באזור הנרתיק דורשים בדיקה גיניקולוגית מקיפה ואבחנה מהו הגורם להופעת הסימנים.

שלילת מחלות מין ומצבים אחרים

כל מצב של כאב נרתיקי יכול להופיע גם במקרים של מחלות מין או לאחר מצבים רפואיים אחרים היכולים לעורר כאב בנרתיק ובאזור איבר המין. ולכן, חשוב מאוד לבצע בדיקה מקיפה על מנת לאתר את הבעיה ולטפל בה כראוי.

טיפול נכון מביא בסופו של דבר להחלמה ולהפסקת הכאב, ולכן מרגע שמופיעים הסימנים השונים יש להגיע באופן מהיר לבדיקה אצל רופא ולהתחיל טיפול.

הטיפול בכאב על רקע קנדידה וגינלית

הטיפול בכאב שנוצר לאחר קנדידה וגינלית פשוט יחסית, וכולל טיפול על ידי תכשירים אנטי פטרייתיים מתאימים. כיום קיימים מספר סוגי תכשירים, הכוללים נרות, קפסולות ומשחות אשר מטפלות באופן מקומי בקנדידה ומספקות תוך מספר ימים הקלה משמעותית בכאב ובסימנים הנלווים. לאחר הטיפול, הסימנים חולפים בהדרגה וניתן לחזור לאורח חיים תקין וללא כאב.

יש לציין שגם אחרי ההחלמה מהפטרת הנרתיקית חשוב להימנע מהידבקות נוספת ומזיהום נרתיקי נוסף ולכן להקפיד על היגיינה מתאימה ועל הוראות רופא הנשים.

כמו כן, מכיוון שקנדידה וגינלית יכולה לגרום לסימנים דומים מאוד למחלות אחרות, לא מומלץ להתחיל טיפול באופן עצמאי (כיום ניתן לרכוש חלק מהתרופות גם ללא מרשם רופא) אלא רק לאחר בדיקת רופא.

Exit mobile version